Saturday, August 14, 2010

For --> AMAZING!!! SHARIFAH KHASIF....

"Aku Yang Terpinggir"


Aku yang terpinggir....
Melangkah lesu.....
Meniti hari-hari yang berlalu....
memandang kosong...
Satu persatu.....
SUSUK tubuh yang meninggalkan aku....
Terus terbiar di kaki lima....


Aku yang terpinggir.....
Pernah ada kehidupan seperti kamu...
Malah sentiasa bermimpi....
Untuk berada di atasmu...
Tapi...Aku tersadai di sini....


Aku yang terpinggir....
Terlalu taksub dengan kehidupan...
Leka dan lalai akan apa yang diwajibkan...
Tak endahkan Amr Ma'ruf Nahi Munkar...
Malah sentiasa bersikap mungkar....


Aku yang terpinggir....
Tiba-tiba berselisih dengan cahaya...
Ia jauh dan sekecil LILIN sinarannya...
Namun semakin hari ia mula menerangi...


Aku yang terpinggir....
Dahulu deriaku hanya ada kepahitan....
Namun cahaya itu mengembalikan rasa ku...
Hingga segalanya manis bak MADU....



No comments:

Post a Comment